نوشته شده توسط : ali

بدن ما برای دستیابی به سلامت جسمی و روانی و انجام فعالیت و اعمال حیاتی باید شرایط مناسب را برای خود فراهم کنند آب و هوا و غذا ازجمله نیازهای اولیه تأمین سلامت می باشد که به ویژه برخورداری از رژیم غذایی متعادل دراین زمینه نقش مهمی را برعهده دارد خشکبار یکی از این مواد غذایی می‌باشد که می‌تواند به عنوان یک میان وعده انرژی بدن را به خوبی تأمین کرده و فرد را از خوردن تنقلات ناسالم که دارای مضرات زیادی است و باعث بیماری چاقی و عوارض دیگر آن میشود برحذر بدارند خوشکبار دارای خواص بسیار زیادی بوده و می‌تواند انواع ویتامین ها را به بدن برساند و اهمیت ویژه ای در سبد غذایی خانوار داشته و تضمین‌کننده سلامت بدن می‌باشد.

• پیشینه تولید خشکبار:

این محصولات در گذشته به صورت سنتی و برای مصارف خانواده‌ها تولید می‌شود اما به مرور زمان این محصولات با فناوری های مدرن ترو به صورت انبوه تر تولید شده و درمعرض فروش قرار گذاشته شد و به این ترتیب صنف و صنعتی به نام خشکبار ایجاد شد.

• خشکبار چیست؟

خشکبار یا خشکه بار، به میوه های خشک شده و برخی مغز دانه ها گفته می شود. مغز دانه هایی مانند پسته، بادام، فندق، گردوخشک و میوه های خشک مانند کشمش، برگه هلو، برگه زردآلو، برگه آلو‌، برگه آلوچه، خرما و انجیر خشک از جمله خشکبار های پرمصرف هستند.
• هدف از خشک کردن میوه چیست ؟
_ هدف عمده خشک کردن ماده غذایی افزایش ماندگاری محصول نهایی است.
_ کاهش رطوبت محصول در فرآیند خشک کردن میوه تا حدی انجام می‌شود که رشد میکروبی واکنش های شیمیایی را محدود کند.
_ حمل و نگهداری این میوه های خشک ساده تر و احتمال خرابی شان نیز کمتر است.

• فواید خشکبار:

خشکبار و آجیل اغلب به عنوان یک منبع جایگزین خوبی از پروتئین برای کسانی است که گیاهخوار هستند. متخصصان تغذیه و سلامت در انگلیس می گویند افرادی که به مصرف مغز و خشکبار عادت دارند کمتر به بیماری‌های قلبی و سرطان مبتلا می شوند.
_ این مواد غذایی منابع سرشار از پروتئین مواد معدنی و ویتامین های آنتی اکسیدانی هستند.
_ مغزها یکی از مهمترین منابع غنی سلنیوم هستند که این ریز مغذی برای تأمین سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است.
_ این دانه های خوراکی سرشار از فسفر هستند، که این ماده معدنی به ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کنند.
و ...

• ثبت شرکت خشکبار:

علاقه مندان می توانند با ثبت شرکت خشکباردر دو قالب سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود با هدف توسعه وافزایش خشکبار و صنایع وابسته به آن به کسب و کار بپردازند. درادامه پس از آشنایی مختصر با شرکت های مذکور، شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خشکبار را دراختیار شما عزیزان قرار می دهیم.
• شرکت با مسئولیت محدود: شرکتی است که بین دویا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده وهریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط به میزان سرمایه خود مسئول قروض وتعهدات شرکت است، در نام شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود.
• شرکت سهامی خاص: شرکتی است که تمام سرمایه آن منحصراً توسط موسسین تأمین گردیده وسرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی آنهاست. تعداد سهامدار در این شرکت نباید از سه نفر کمتر باشد وعنوان شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد ازآن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن وخوانا قید شود.
• شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت خشکبار با مسئولیت محدود :
- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2 نفر می باشد.
- میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
- تعهد یا پرداخت کل سرمایه

• مدارک مورد نیاز ثبت شرکت خشکبار با مسئولیت محدود :

- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از دفاتر پلیس +10
- امضای اقرارنامه
- دریافت مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

• شرایط ثبت شرکت خشکبار سهامی خاص :

- حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص 3 نفر می باشد. (به همراه 2نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند.)
- حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از صد هزار تومان نباید کمتر باشد.
- حداقل 35درصد سرمایه می بایست نقداً پرداخت شود.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خشکبار سهامی خاص :
- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی (حداقل35%) در حساب شرکت در شرف تأسیس همراه با فیش پرداختی.
- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط درمواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت (شناسنامه و کارت ملی سهامداران،مدیران و بازرسان)
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
- اقرارنامه امضا شده
- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت توسط وکیل انجام گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 10
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

پذیره نویسی عبارت است از عمل حقوقی که به موجب آن شخص تعهد می کند با تامین قسمتی از سرمایه شرکت در حدود مبلغ برآورده شده در شرکت سهامی عام شریک شود. به عقیده دکتر اسکینی ، " آنچه در مورد شرکت سهامی عام از آن پذیره نویسی تعبیر می گردد، در واقع الحاق به قراردادی است که مفاد آن توسط اندکی از شرکا ( موسسین ) تهیه شده است ".

یادآوری می گردد که :
- طرح اعلامیه پذیره نویسی مخصوص شرکت سهامی عام است . زیرا در سهامی عام برخلاف سهامی خاص، تامین بخشی سرمایه از طریق عموم مردم می باشد.
- به موجب مواد 20 و 22 قانون بازار اوراق بهادار، موسسین ابتدا باید درخواست خود را در قالب بیانیه ثبت و طرح اعلامیه پذیره نویسی به سازمان بورس تقدیم کنند. این طرح به موجب ماده 25 قانون بازار اوراق بهادار، ابتدائاَ باید مورد بررسی و تایید سازمان بورس اوراق بهادار قرار بگیرد. سازمان ظرف یک ماه به درخواست موسسین رسیدگی و در صورتی که به عقیده سازمان بورس اوراق بهادار، طبق ماده 10 لایحه درخواست باید مورد بررسی مرجع ثبت شرکت ها نیز رعایت می شود.
- طرح اعلامیه پذیره نویسی باید به امضای کلیه موسسین برسد.
- طرح اعلامیه پذیره نویسی، در تهران به اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان به دایره ثبت شرکت ها و در صورت وجود نداشتن دایره ثبت ، به اداره ثبت اسناد و املاک محل تسلیم می شود.
- طرح اعلامیه پذیره نویسی، پیشنهاد موسسین برای انتشار اعلامیه در جراید است که به موجب آن، عموم مردم دعوت می شوند تا در شرکت سرمایه گذاری کنند و قسمتی از سرمایه شرکت را در کنار موسسین تعهد کنند. مثلاَ سرمایه شرکت 100 میلیون تومان باشد و 30 میلیون را موسسین تعهد و 70 میلیون دیگر را به عموم مردم عرضه کنند.
- در بند 3 ماده 243 لایحه ، در رابطه با عدم اعلام مطالب مورد نیاز قانون به مرجع ثبت شرکت ها و هم چنین اعلام مطالب خلاف واقع به مرجع ثبت شرکت ها ضمانت اجرای جزایی پیش بینی شده است .

    مقررات جزایی پذیره نویسی

به موجب بند 1 ماده 243 لایحه قانون تجارت، تصدیق پذیره نویسی عالماَ برخلاف واقع یا انتشار اعلامیه پذیره نویسی برخلاف قانون و یا تسلیم مدارک خلاف واقع حاکی از تشکیل شرکت به مرجع ثبت شرکت ها یا تقلب در تعیین ارزش آورده غیرنقد، ضمانت اجرای جزایی به دنبال دارد.
به موجب ماده 248 لایحه ، انتشار اعلامیه پذیره نویسی سهام بدون امضاهای مجاز و نام و نشانی موسسین یا مدیران شرکت جرم می باشد.
هم چنین به موجب ماده 249 لایحه، هر کس با سوء نیت برای تشویق مردم به تعهد خرید اوراق بهادار، به صدور اعلامیه پذیره نویسی سهام که متضمن اطلاعات نادرست با ناقص باشد مبادرت نماید و یا از روی سوء نیت جهت تهیه اعلامیه یا اطلاعیه مزبور اطلاعات نادرست یا ناقص داده باشد، به مجازات شروع کلاهبرداری محکوم می شود و هرگاه اثری به اعمال او داده شود به مجازات کلاهبرداری محکوم می شود.

    پذیره نویسی :

- تنظیم طرح اعلامیه : موسسین
- مجوز انتشار اعلامیه : سازمان بورس و مرجع ثبت شرکت ها
- مهلت پذیره نویسی : نظر سازمان بورس و حداکثر 30 روز
- تمدید مهلت پذیره نویسی : نظر سازمان بورس و حداکثر 30 روز
- محل انتشار آگهی پذیره نویسی : 1) جراید 2) بانک مورد تعهد سهام
- اثر انتشار اعلامیه پذیره نویسی : ایجاب به عموم برای تامین سرمایه سهامی عام
- در سهامی خاص پذیره نویسی نداریم.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آذر 1397 | نظرات ()