نوشته شده توسط : ali

بدن ما برای دستیابی به سلامت جسمی و روانی و انجام فعالیت و اعمال حیاتی باید شرایط مناسب را برای خود فراهم کنند آب و هوا و غذا ازجمله نیازهای اولیه تأمین سلامت می باشد که به ویژه برخورداری از رژیم غذایی متعادل دراین زمینه نقش مهمی را برعهده دارد خشکبار یکی از این مواد غذایی می‌باشد که می‌تواند به عنوان یک میان وعده انرژی بدن را به خوبی تأمین کرده و فرد را از خوردن تنقلات ناسالم که دارای مضرات زیادی است و باعث بیماری چاقی و عوارض دیگر آن میشود برحذر بدارند خوشکبار دارای خواص بسیار زیادی بوده و می‌تواند انواع ویتامین ها را به بدن برساند و اهمیت ویژه ای در سبد غذایی خانوار داشته و تضمین‌کننده سلامت بدن می‌باشد.

• پیشینه تولید خشکبار:

این محصولات در گذشته به صورت سنتی و برای مصارف خانواده‌ها تولید می‌شود اما به مرور زمان این محصولات با فناوری های مدرن ترو به صورت انبوه تر تولید شده و درمعرض فروش قرار گذاشته شد و به این ترتیب صنف و صنعتی به نام خشکبار ایجاد شد.

• خشکبار چیست؟

خشکبار یا خشکه بار، به میوه های خشک شده و برخی مغز دانه ها گفته می شود. مغز دانه هایی مانند پسته، بادام، فندق، گردوخشک و میوه های خشک مانند کشمش، برگه هلو، برگه زردآلو، برگه آلو‌، برگه آلوچه، خرما و انجیر خشک از جمله خشکبار های پرمصرف هستند.
• هدف از خشک کردن میوه چیست ؟
_ هدف عمده خشک کردن ماده غذایی افزایش ماندگاری محصول نهایی است.
_ کاهش رطوبت محصول در فرآیند خشک کردن میوه تا حدی انجام می‌شود که رشد میکروبی واکنش های شیمیایی را محدود کند.
_ حمل و نگهداری این میوه های خشک ساده تر و احتمال خرابی شان نیز کمتر است.

• فواید خشکبار:

خشکبار و آجیل اغلب به عنوان یک منبع جایگزین خوبی از پروتئین برای کسانی است که گیاهخوار هستند. متخصصان تغذیه و سلامت در انگلیس می گویند افرادی که به مصرف مغز و خشکبار عادت دارند کمتر به بیماری‌های قلبی و سرطان مبتلا می شوند.
_ این مواد غذایی منابع سرشار از پروتئین مواد معدنی و ویتامین های آنتی اکسیدانی هستند.
_ مغزها یکی از مهمترین منابع غنی سلنیوم هستند که این ریز مغذی برای تأمین سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است.
_ این دانه های خوراکی سرشار از فسفر هستند، که این ماده معدنی به ساخت استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کنند.
و ...

• ثبت شرکت خشکبار:

علاقه مندان می توانند با ثبت شرکت خشکباردر دو قالب سهامی خاص و یا با مسئولیت محدود با هدف توسعه وافزایش خشکبار و صنایع وابسته به آن به کسب و کار بپردازند. درادامه پس از آشنایی مختصر با شرکت های مذکور، شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خشکبار را دراختیار شما عزیزان قرار می دهیم.
• شرکت با مسئولیت محدود: شرکتی است که بین دویا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده وهریک از شرکاء بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط به میزان سرمایه خود مسئول قروض وتعهدات شرکت است، در نام شرکت باید عبارت (با مسئولیت محدود) قید شود.
• شرکت سهامی خاص: شرکتی است که تمام سرمایه آن منحصراً توسط موسسین تأمین گردیده وسرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام، محدود به مبلغ اسمی آنهاست. تعداد سهامدار در این شرکت نباید از سه نفر کمتر باشد وعنوان شرکت سهامی خاص باید قبل از نام شرکت یا بعد ازآن بدون فاصله با نام شرکت به طور روشن وخوانا قید شود.
• شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت خشکبار با مسئولیت محدود :
- در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکاء حداقل 2 نفر می باشد.
- میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک میلیون ریال است.
- تعهد یا پرداخت کل سرمایه

• مدارک مورد نیاز ثبت شرکت خشکبار با مسئولیت محدود :

- فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری تهیه شده از دفاتر پلیس +10
- امضای اقرارنامه
- دریافت مجوز در صورت مجوزی بودن موضوع

• شرایط ثبت شرکت خشکبار سهامی خاص :

- حداقل تعداد سهامداران در شرکت سهامی خاص 3 نفر می باشد. (به همراه 2نفر بازرس که بازرسین نباید از اعضاء باشند.)
- حداقل سرمایه در شرکت سهامی خاص از صد هزار تومان نباید کمتر باشد.
- حداقل 35درصد سرمایه می بایست نقداً پرداخت شود.
• مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت خشکبار سهامی خاص :
- اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی (حداقل35%) در حساب شرکت در شرف تأسیس همراه با فیش پرداختی.
- اصل مجوز فعالیت از مراجع ذیربط درمواردی که ثبت موضوع نیاز به مجوز داشته باشد.
- تصویر برابر با اصل مدارک احراز هویت (شناسنامه و کارت ملی سهامداران،مدیران و بازرسان)
- گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
- اقرارنامه امضا شده
- اصل وکالتنامه وکیل دادگستری در صورتی که ثبت توسط وکیل انجام گیرد.



:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

پذیره نویسی عبارت است از عمل حقوقی که به موجب آن شخص تعهد می کند با تامین قسمتی از سرمایه شرکت در حدود مبلغ برآورده شده در شرکت سهامی عام شریک شود. به عقیده دکتر اسکینی ، " آنچه در مورد شرکت سهامی عام از آن پذیره نویسی تعبیر می گردد، در واقع الحاق به قراردادی است که مفاد آن توسط اندکی از شرکا ( موسسین ) تهیه شده است ".

یادآوری می گردد که :
- طرح اعلامیه پذیره نویسی مخصوص شرکت سهامی عام است . زیرا در سهامی عام برخلاف سهامی خاص، تامین بخشی سرمایه از طریق عموم مردم می باشد.
- به موجب مواد 20 و 22 قانون بازار اوراق بهادار، موسسین ابتدا باید درخواست خود را در قالب بیانیه ثبت و طرح اعلامیه پذیره نویسی به سازمان بورس تقدیم کنند. این طرح به موجب ماده 25 قانون بازار اوراق بهادار، ابتدائاَ باید مورد بررسی و تایید سازمان بورس اوراق بهادار قرار بگیرد. سازمان ظرف یک ماه به درخواست موسسین رسیدگی و در صورتی که به عقیده سازمان بورس اوراق بهادار، طبق ماده 10 لایحه درخواست باید مورد بررسی مرجع ثبت شرکت ها نیز رعایت می شود.
- طرح اعلامیه پذیره نویسی باید به امضای کلیه موسسین برسد.
- طرح اعلامیه پذیره نویسی، در تهران به اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان به دایره ثبت شرکت ها و در صورت وجود نداشتن دایره ثبت ، به اداره ثبت اسناد و املاک محل تسلیم می شود.
- طرح اعلامیه پذیره نویسی، پیشنهاد موسسین برای انتشار اعلامیه در جراید است که به موجب آن، عموم مردم دعوت می شوند تا در شرکت سرمایه گذاری کنند و قسمتی از سرمایه شرکت را در کنار موسسین تعهد کنند. مثلاَ سرمایه شرکت 100 میلیون تومان باشد و 30 میلیون را موسسین تعهد و 70 میلیون دیگر را به عموم مردم عرضه کنند.
- در بند 3 ماده 243 لایحه ، در رابطه با عدم اعلام مطالب مورد نیاز قانون به مرجع ثبت شرکت ها و هم چنین اعلام مطالب خلاف واقع به مرجع ثبت شرکت ها ضمانت اجرای جزایی پیش بینی شده است .

    مقررات جزایی پذیره نویسی

به موجب بند 1 ماده 243 لایحه قانون تجارت، تصدیق پذیره نویسی عالماَ برخلاف واقع یا انتشار اعلامیه پذیره نویسی برخلاف قانون و یا تسلیم مدارک خلاف واقع حاکی از تشکیل شرکت به مرجع ثبت شرکت ها یا تقلب در تعیین ارزش آورده غیرنقد، ضمانت اجرای جزایی به دنبال دارد.
به موجب ماده 248 لایحه ، انتشار اعلامیه پذیره نویسی سهام بدون امضاهای مجاز و نام و نشانی موسسین یا مدیران شرکت جرم می باشد.
هم چنین به موجب ماده 249 لایحه، هر کس با سوء نیت برای تشویق مردم به تعهد خرید اوراق بهادار، به صدور اعلامیه پذیره نویسی سهام که متضمن اطلاعات نادرست با ناقص باشد مبادرت نماید و یا از روی سوء نیت جهت تهیه اعلامیه یا اطلاعیه مزبور اطلاعات نادرست یا ناقص داده باشد، به مجازات شروع کلاهبرداری محکوم می شود و هرگاه اثری به اعمال او داده شود به مجازات کلاهبرداری محکوم می شود.

    پذیره نویسی :

- تنظیم طرح اعلامیه : موسسین
- مجوز انتشار اعلامیه : سازمان بورس و مرجع ثبت شرکت ها
- مهلت پذیره نویسی : نظر سازمان بورس و حداکثر 30 روز
- تمدید مهلت پذیره نویسی : نظر سازمان بورس و حداکثر 30 روز
- محل انتشار آگهی پذیره نویسی : 1) جراید 2) بانک مورد تعهد سهام
- اثر انتشار اعلامیه پذیره نویسی : ایجاب به عموم برای تامین سرمایه سهامی عام
- در سهامی خاص پذیره نویسی نداریم.



:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 آذر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

اصطلاح حق تقدم ثبت به معنای برخورداری از حقوق معین برای متقاضی است که به هنگام ارائه اظهارنامه برای حمایت در دیگر کشورهای عضو و در یک دوره مشخص زمانی صورت می‎گیرد.

تعریف حق تقدم ثبت

اولین بار در کنوانسیون پاریس، اصطلاح حق تقدم ثبت که به کار گرفته شد. این اصطلاح به معنای برخورداری از حقوق معین برای متقاضی است که به هنگام ارائه اظهارنامه برای حمایت در دیگر کشورهای عضو و در یک دوره مشخص زمانی (شش یا دوازده ماهه) صورت می‎گیرد. بر طبق حق تقدم ثبت یک اظهارنامه قانونی حمایت از حق اختراع، نمونه اشیاء مصرفی، طرح صنعتی یا علامت تجاری در یکی از کشورهای عضو توسط یک درخواست کننده، انجام می‎شود.

 
مستندات لازم برای حق تقدم ثبت

        اظهارنامه شامل اطلاعاتی از جمله تاریخ، شماره ثبت و کشوری که اظهارنامه اصلی در آن جا وصول شده و در صورت ثبت اظهارنامه بشکل منطقه‎ای یا بین‎المللی، اداره‎ای که اظهارنامه در آن جا ارائه گردیده است.

        تحویل اصل مدارک مورد نیاز به همراه ترجمه برای اسنادی که به زبان خارجی تنظیم شده و ضمیمه اظهارنامه الزامی است.

        پرداخت هزینه‎های حق تقدم و ارائه رسید مربوط به پرداخت‎ها به اداره ذیربط ضروری خواهد بود.

        چنانچه امور اداری توسط نماینده قانونی شرکت انجام شود، ارائه وکالتنامه الزامی است.

        اگر ادعای حق تقدم شامل تمامی محصولات اعم از کالا و خدمات مندرج در اظهارنامه نباشد، اشاره به تمامی کالاها و فعالیت‎ها در درخواست حق تقدم ضرورت دارد.

        مدت زمانی که برای حق تقدم ثبت علامت در نظر گرفته شده، ۶ ماه از تاریخ تسلیم اظهارنامه اصلی می‎‎باشد و روز تسلیم اظهارنامه جزء مدت محسوب نمی شود.

 
 حق تقدم ثبت چه مزایایی دارد؟

        سهامداران با انجام حق تقدم مجاز خواهند بود تا در زمان اعمال افزایش سرمایه تعداد ۱۰۰ سهم از سهام شرکت را در اختیار بگیرند.

        از دیگر مزایای حق تقدم ثبت، بوجود آمدن فرصت سرمایه گذاری و فعالیت‎های تجاری و اقتصادی می‎باشد.

        در صورتی که هنگام افزایش سرمایه شرکت، سهام در اختیار شرکا نباشد، صاحبان سهم می‎‎توانند از طریق حق تقدم عرضه شده توسط دیگر سهامداران، سهم خود را افزایش دهند.

 
نحوه حق تقدم ثبت

هنگامی که یک علامت مورد تقاضا که در کشور دیگری به ثبت رسیده و یا برای ثبت اظهارنامه داده شده است، قابل درخواست توسط متقاضی می‎باشد و در این خصوص نیز حق تقدم وجود دارد.

بر طبق بند ۵ از ماده ۴ مکرر کنوانسیون پاریس، گواهینامه‌های حق اختراعی که با استفاده از حق تقدم در کشورهای مختلف اتحادیه صادر گردیده‎اند، به اندازه مدت زمان ثبت ورقه‎های اختراع، بدون استفاده از حق تقدم ثبت می‎گردند.

بر طبق ماده ۴ قانون ثبت، طول و دوره حق تقدم بر طبق انواع گوناگون حقوق مالکیت صنعتی متفاوت است. برای حق تقدم برای اختراع، نمونه‎ها یا اشیاء مصرفی، یک دوره ۱۲ ماه و برای طرح‎های صنعتی و علائم تجارتی این دوره به ۶ ماه کاهش پیدا می‎کند.

برای حق تقدم ثبت، اظهارنامه موخر تکمیل میشود که باید راجع به همان موضوع اولیه اظهارنامه باشد و موضوع هر دو در رابطه با اختراع، نمونه اشیاء مصرفی، علائم تجارتی یا طرح صنعتی واحدی به یک صورت تکمیل شده باشد.

بند (ب) از ماده ۴ کنواسیون پاریس مقرر می‎دارد: «که در برخورد با ادعای حق تقدم اظهارنامه موخر باید طوری رفتار شود که گویی قبلاً در زمان ثبت اظهارنامه اول در کشور خارجی، ثبت شده و تمامی اقدامات انجام شده در فاصله زمانی ثبت اظهارنامه‌های اولیه و موخر، نمی‎تواند حقوق ناشی از اظهارنامه موخر را منتفی سازد.»

ماده ۶ کنوانسیون در این رابطه چنین مقرر داشته که: «حق تقدم می‎‌تواند بر اساس یک یا چند اظهارنامه ملی یا منطقه‎ای و یا بین‎المللی که توسط متقاضی یا نماینده او در هر کشور یا برای هر کشور عضو کنوانسیون مذکور ارائه شده باشد، انجام شود.»

بر طبق درخواست اداره ثبت از متقاضیان حق تقدم موظفند تا در زمان مشخصی کپی اظهارنامه اولیه گواهی شده توسط ثبت محل تقاضا را تحویل دهند. حق استفاده انحصاری از یک علامت، مختص به کسی خواهد بود که آن علامت را طبق مقررات این قانون به ثبت رسانده است.

در صورتی که متقاضی ثبت بخواهد با استناد به تقاضای ثبت خارج از کشور، از مزایای حق تقدم تا حداکثر۱۲ماه استفاده نماید، باید مدارک و مستندات لازم و مرتبط با حق تقدم را همزمان با تسلیم اظهارنامه یا حداکثر ظرف ۱۵روز از آن تاریخ ارائه دهد.



:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری در ۱۱ رشته و در پایه‎های (۱،۲،۳،۴،۵) بوده که پایه ۵ کمترین و ۱ بیشترین پایه‎ می‎‎‎باشد.

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری به منظور بررسی میزان توانایی شرکت براساس معیارهایی چون تعداد پرسنل و سوابق آنها، تجربه کاری و توان مالی صورت‎ می‎‎‎گیرد. این بررسی مطابق با ضوابط و آیین نامه‎هایی که توسط معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری مصوب انجام‎ می‎‎‎شود.

رتبه بندی شرکتهای پیمانکاری در ۱۱ رشته و در پایه‎های (۱،۲،۳،۴،۵) بوده که پایه ۵ کمترین و ۱ بیشترین پایه‎ می‎‎‎باشد. به منظور کسب رتبه ۵، شرکت باید امتیاز نفرات را که برای رشته درخواستی به شکل جداگانه ثبت نماید. محاسبه این امتیاز براساس مدرک تحصیلی و سابقه اعضای هیات مدیره صورت‎ می‎‎‎گیرد. برای بدست آوردن رتبه چهار (۱،۲،۳،۴) شرکت باید امتیاز نفرات و سقف تجربه کاری تعیین شده برای هر رشته، پایه و سقف توان مالی تعیین شده را به شکل متمایزی داشته باشد.

 
رتبه بندی رشته‎های مختلف پیمانکاری

همانطور که گفته شد، معاونت راهبردی نهاد ریاست جمهوری شرکتهای پیمانکاری را در یازده رشته مختلف رتبه بندی‎ می‎‎‎کند که عبارتند از: ساختمان، راه و ترابری، صنعت و معدن، تاسیسات و تجهیزات، کشاورزی، آب، مرمت آثار باستانی، کاوش‎های زمینی، ارتباطات، نفت، گاز و نیرو.

 
مدارک اخذ رتبه ۵ پیمانکاری

-سه نسخه سربرگ رسمی شرکت

-مدارک ثبتی شرکت به همراه کپی برابر اصل آنها

-اصل و کپی آخرین صورتجلسه مربوط به تغییرات سهام

-کپی شناسنامه و کارت ملی تمامۗk

:: بازدید از این مطلب : 18

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 آبان 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

نحوه اخذ رتبه EPC و تعریف EPC چگونه است ؟ با صدور رتبه EPC، ارتقاء قابلیت‎های ساخت و نوآوری در داخل کشور امکان پذیر می‎شود و می‎توان خریدهای خارجی را بصورت یکپارچه انجام داد. از سوی دیگر کارفرما به دلیل نیاز به کنترل کمتر در این روش، می‎تواند به فعالیت‎های اصلی خود پرداخته و نیروی پرسنلی کمتری را در سیستم خود استخدام نماید.

رتبه EPC

به منظور انجام هر گونه فعالیت اقتصادی، ابتدا باید توان و قابلیت شرکت دارنده گواهی صلاحیت، طبق آیین نامه ارجاع کار مورد بررسی قرار بگیرد. پیمانکاران مسئولیت انجام فعالیت‎های مورد نیاز پرونده را در بخش‎های مختلف مهندسی، تدارکات، ساختمان و نصب و راه اندازی بر عهده می‎گیرند.

بدین منظور معاونت نظارت راهبردی بعنوان یک سازمان حرفه ای، مستقل و پیشتاز در زمینه صدور رتبه بندی شرکت‎ها و از جمله رتبه EPC نموده است. این رتبه‌بندی با هدف آگاه‌سازی کارفرمایان پروژه‎های صنعتی از میزان توانمندی شرکت‌های دارنده رتبه EPC  بوده و می‎توان زمینه توسعه و بهبود شرکت‎های دارنده رتبه مزبور را در جهت ایفای نقش راهبری و مدیریت EPC فراهم سازد.

از سوی دیگر وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف استفاده از حداکثر توان ساخت داخل و توانمندسازی بخش خصوصی، طرح‎های صنعتی و معدنی که از طریق شرکت‎های دارای رتبه EPC هستند را در اولویت واگذاری تسهیلات ارزی و ریالی قرار داده است. مدت اعتبار این رتبه ۴ سال می باشد.

 
رشته‎های مرتبط با رتبه EPC

برای اخذ رتبه EPC، ابتدا رشته‎های مختلف دسته بندی می‎شوند که عبارتند از :


        رشته‎های ساختمانی شامل : آموزشی ورزشی بهداشتی، مسکونی تجاری اداری، معماری داخلی، نوسازی بافت‎های فرسوده و مقاوم سازی.

        رشته آب، رشته راه، رشته کشاورزی و آثار تاریخی و فرهنگی

 
ویژگی‎های رتبه EPC

 
    پیمانکار در زمینه انتخاب تجهیزات و تکنیک‎های اجرایی بصورت مستقل عمل می‎کند و به فعالیت‎های دیگران وابستگی خاصی ندارد و از برنامه زمان بندی آن‎ها پیروی نمی کند.

 
     سرعت در این پروژه‎ها بیشتر بوده و با انجام سریع کار، پرداخت‎های مورد انتظار نیز در زمان مشخص شده صورت می‎گیرد.

 
    در صورتی که پیمانکار از تجهیزات ارزان تر و سطح پایین استفاده کند که باعث تنزل کیفیت کار شود، ریسک عدم دریافت آخرین پرداخت را اخذ و کارهای بعدی کارفرما را نیز دریافت می‎کند.

 
    زمان در این نوع قراردادها اهمیت زیادی دارد که براساس تعهدات، طرفین باید نسبت به آن متعهد شوند. در هر مرحله از پروژه، تنها باید موارد مهم و اساسی مورد بحث قرار بگیرد تا تاخیری در روند اجرای پروژه رخ ندهد.

 
    کارفرما و مشاورین وی باید به مهارت و تجارب پیمانکار اعتماد کرده و جز در مواردی که پیمانکار از وظایف خود به صورت اساسی و کلی عدول می‎کند، در کار پیمانکار دخالت نکنند. همچنین باید پیشنهادات را با تاخیر طولانی بررسی نمایند.

 
    مرحله طراحی تقضیلی از اهمیت زیادی برخوردار است که کارفرما و مشاورین وی باید اطمینان یابند که پیمانکار از مشخصات عدول نکرده و مطابق با استانداردهای پروژه عمل کرده است.


     توافقات مالی و نحوه پرداخت در قرارداد تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل باید در قرارداد بطور شفاف و مشخص تعیین و بر طبق آن نیز عمل شود. در صورتی که کارفرما در ابتدای امر از خواسته‎های خود آگاهی کامل داشته باشد، یک قرارداد بصورت قیمت یک قلم (Lump Sum) بهترین گزینه محسوب می‎شود. در این حالت پیمانکار باید از پشتوانه مالی برخودار باشد.

 
     در زمان راه اندازی پروژه، اگر کارفرما خواسته‎ها و الزاماتی داشته باشد، باید در قرارداد ذکر شود.


    کارفرما و مشاورین وی بیشترین فعالیت را در فرآیند مناقصه و نظارت عالیه در طول اجراء طرح دارند. پیمانکار مسئولیت تمامی عیب و نقص‎های احتمالی را بر عهده دارد که ریسک و مسئولیت اجرایی از کارفرما به پیمانکار منتقل می‎شود.

 
    کاهش هزینه‎های پروژه به علت فراهم ساختن امکان طراحی و اجرای اقتصادی امکانپذیر است. نکته حائز اهمیت در این مورد منافع اقتصادی حاصله است که باید میان کارفرما و پیمانکار بطور مساوی تقسیم شود. به عبارت دیگر این اطمینان برای کارفرما حاصل می‎شود که هزینه‎های نهایی پروژه از مبلغ توافق شده تجاوز نمی کند.

 
    در مرحله مناقصه کارفرما باید نیرو، هزینه و منابع کافی را به منظور اطمینان از قابلیت‎های پیمانکار و کیفیت طرح‎های پیشنهادی آن‎ها صرف کند. همچنین پیمانکار نیز باید تلاش خود را در جهت تهیه پیشنهاد با اطمینان از قابل اجراء بودن و سودآوری آن به کار بندد.

 
مزایای رتبه EPC

اگر چه یکی از مشکلات ایران، نبود پیمانکارانی است که بتوانند مطابق با رتبه EPC کنند، اما مزایای صدور این رتبه، غیرقابل انکار است. شرکت‎های معدودی در عین برخورداری از توان مالی مناسب، در سه زمینه متفاوت مهندسی (E)، تدارکات (P) و اجراء (C) دارای تجربه کافی هستند. سود این نوع پروژه‎ها به تجربه و توانمندی در حیطه سه مورد فوق و ریسک پذیری بالا مربوط در ارتباط است که شرکت‎های داخلی فاقد آنها هستند.

با صدور رتبه EPC، ارتقاء قابلیت‎های ساخت و نوآوری در داخل کشور امکان پذیر می‎شود و می‎توان خریدهای خارجی را بصورت یکپارچه انجام داد. از سوی دیگر کارفرما به دلیل نیاز به کنترل کمتر در این روش، می‎تواند به فعالیت‎های اصلی خود پرداخته و نیروی پرسنلی کمتری را در سیستم خود استخدام نماید. همچنین بهره گیری از تامین منابع مالی بصورت فاینانس در این روش به آسانی انجام می‎شود.



:: بازدید از این مطلب : 24
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

تبدیل شرکت ثبت شده به چه مفهومی است ؟ تبدیل شرکت ثبت شده به معنای دگرگون کردن و تغییر حوزه فعالیت شرکت می‎باشد. در اصطلاح حقوقی تبدیل شرکت به این معناست که شرکت بدون محو شخصیت حقوقی قبلی و ایجاد شخصیت حقوقی جدید برای آن، شکل و قالبی نو به خود بگیرد.

تبدیل شرکت به معنای دگرگون کردن و تغییر حوزه فعالیت شرکت می‎باشد. به عبارت دیگر ممکن است اگرشرکت تجارتی بوده و مدیران تصمیم به تغییر موضوع فعالیت آن بگیرند. این امر پس از ثبت شرکت صورت می‎گیرد. ممکن است تبدیل شرکت بشکل تغییر از حالت تجارتی به غیرتجاری و یا تبدیل شرکت با مسئولیت محدود به شرکت خاص و … باشد. در اصطلاح حقوقی تبدیل شرکت به این معناست که شرکت بدون محو شخصیت حقوقی قبلی و ایجاد شخصیت حقوقی جدید برای آن، شکل و قالبی نو به خود بگیرد.

 
علت و مزایای تبدیل شرکت

اگر چه شرکا در زمان تاسیس و ثبت شرکت تمامی ملاحظات را در رابطه با انواع شرکتهای تجارتی در نظر می‎گیرند و سپس آنها را متناسب با نیاز خود انتخاب می‎کنند، اما ممکن است پس از مدتی احساس کنند که شرکت ثبت شده با نیازهای آنان مطابقت نداشته باشد و به همین دلیل تصمیم به تغییر و تبدیل آن می‎گیرند. این امر بدون لطمه به استمرار حیات شخصیت حقوقی شرکت ثبت شده انجام می‎شود و تنها نوع آن تغییر می‎یابد. تبدیل نوع شرکت، شخصیت حقوقی شرکت را حذف نمی کند و شرکتی که تبدیل شده است، بدون آن‌که وقفه‌ای صورت بگیرد، کارهای شرکت سابق را ادامه می‌دهد. مزیت تبدیل شرکت، به معنای انحلال و تشکیل شرکت دیگری است که از تشریفات ثبت و پرداخت حق‌الثبت شرکت جدید جلوگیری می‎کند.

 
الزامات تبدیل شرکت

        برای تبدیل شرکت، اخذ مجوز الزامی است. در قانون تجارت و لایحه قانونی، هیچ قاعده‌‎ی کلی که دلالت بر جواز تبدیل همه انواع شرکت‌ها به یکدیگر داشته باشد، وجود ندارد؛ اما احکام خاصی در این زمینه وضع شده که از آن جمله می‎توان به ماده ۲۷۸ لایحه قانونی تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام و ماده ۱۳۵ قانون تجارت تبدیل شرکت تضامنی به سهامی اشاره نمود. حقوقدانان بر این نظرند که اگر تمام شرکا موافقت کنند، تبدیل هر شرکتی به شرکت دیگر مجاز است و از آنجا که تصمیم آن‌ها مخالف قانون نیست، نتایج خود را به دنبال دارد.

        برای تبدیل شرکت، تصمیم‌گیری به تنهایی انجام نمی شود بلکه باید با ملاحظه شرایط ایجاد هر یک از انواع شرکت‌ها، شرایط شرکت موجود با شرایط شرکت مورد نظر، مطابقت داده شود. برای تبدیل شرکت ممکن است به شرایطی از جمله افزودن تعداد شرکا، افزایش سرمایه و همچنین اصلاحاتی در اساسنامه شرکت و … نیاز باشد.

        برای تبدیل شرکت، کسب رضایت تمامی شرکا الزامی است. چرا که ممکن است تبدیل شرکت با خسارت همراه شود و در این صورت تمامی شرکا باید نسبت به خسارات متعهد شوند. در صورتی که شرکت بدون رضایت انجام شود، موجب تشدید تعهدات شرکا می‎شود که این امر بدون رضایت آنان مجاز نیست.

        تبدیل شرکت نمی‌تواند به حقوق اشخاص ثالث که قبل از تبدیل ایجاد شده است، خساراتی وارد کند. به عنوان مثال، بستانکاران یک شرکت تضامنی که به شرکت با مسئولیت محدود تبدیل شده است، می‌توانند تبدیل شرکت را نادیده گرفته و همچنان برای طلب خود باز هم به شرکت مراجعه نمایند.

 
تبدیل اجباری شرکت

اگر چه گفته می‎شود تبدیل شرکت امری اختیاری است که شرکا با تصمیم و رای خود آن‎را انجام می‎دهند اما در یک مورد قانونگذار حکم به تبدیل اجباری شرکت داده است. براساس ماده ۵ لایحه قانونی، اگر سرمایه شرکت سهامی، به هر علت از حداقل مذکور در این ماده کمتر شود، شرکا باید ظرف مدت ۱ سال نسبت به افزایش سرمایه تا میزان حداقل مقرر، اقدام کنند و یا شرکت به نوع دیگری از انواع شرکت‌های مذکور در قانون تجارت تبدیل شود. در صورت تخطی از این قانون، هر ذینفع می‌تواند انحلال شرکت سهامی را از دادگاه درخواست کند.

 
انواع تبدیل شرکت


۱- تبدیل شرکت سهامی عام به سهامی خاص

برای تبدیل شرکت سهامی عام به سهامی خاص قانونگذار حکم مشخصی را تعیین نکرده است و در این رابطه نیز میان حقوقدانان اختلاف نظر وجود دارد. در حالی که عده ای از حقوقدانان بر این نظرند که اگر شرکت سهامی عام بخواهد به شرکت سهامی خاص تبدیل شود، باید منحل شده و سهامداران آن، برای تشکیل شرکت سهامی خاص اقدام کنند. اما برخی دیگر معتقدند که شرکت سهامی عام، خارج از شرایط اضطراری ماده ۵ لایحه قانونی، قابل تبدیل به هیچ شرکتی نیست چرا که مقررات این شرکت توسط قواعد آمره و ضمانت اجرای مدنی و کیفری قانونگذار حمایت می‌شود.

 
۲- تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام

براساس ماده ۲۷۸ لایحه قانونی، قانونگذار ۴ شرط را برای تبدیل شرکت سهامی خاص به سهامی عام مقرر کرده است که عبارتند از: افزایش سرمایه، اصلاح و تنظیم اساسنامه، تصویب تبدیل شرکت در مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت سهامی خاص، گذشتن ۲ سال از تاریخ تاسیس و تصویب دو ترازنامه شرکت سهامی خاص.

 
۳- تبدیل شرکت سهامی به یکی از شرکت‌های موضوع قانون تجارت

درباره تبدیل شرکت سهامی به یکی از شرکت‌های موضوع قانون تجارت، قانونگذار حکمی صادر نکرده اما چنین تبدیلی تنها در صورتی ممکن است که شرایط درباره تشکیل این نوع شرکت‌ها رعایت شود.

 
۴- تبدیل شرکت تضامنی یا نسبی به شرکت سهامی عام یا خاص

براساس حکم قانونگذار (مواد ۱۳۵ و ۱۸۹ قانون تجارت)، هر شرکت تضامنی یا نسبی می‌تواند با تصویب تمام شرکا به شرکت سهامی عام مبدل گردد. در این صورت باید تمامی مقررات در رابطه با شرکت سهامی رعایت شود که امری اختیاری است. تبدیل شرکت نمی‌تواند موجب خسارت به طلبکاران شود و تعهدات شرکت و شرکا در دوره عملیات شرکت تضامنی و نسبی پا برجاست.

 
نتایج تبدیل شرکت

پس از تصویب تبدیل شرکت و درج آگهی‌های لازم، شرکت تبدیل ‌شده محسوب می‎شود و وضعیت جدید آن در مقابل اشخاص ثالث قابل استناد خواهد بود. قبل از تبدیل شرکت کسانی که با شرکت معامله کرده‌اند، مطابق شرایط قبل از تبدیل، طلبکار شرکت خواهند بود. اگر چه شخصیت حقوقی قبلی شرکت از بین نمی رود، اما مرجع اداره کننده و کنترل کننده شرکت باید با وضعیت جدید آن مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال، در ماده ۱۰۷ لایحه قانونی تصریح شده است که اگر شرکت سهامی خاص توسط ۳ نفر اداره می‌شد، پس از تبدیل به شرکت سهامی عام، تعداد مدیران باید به ۵ نفر افزایش یابد.



:: بازدید از این مطلب : 20
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 


adakit.ir

almasshoping.ir     aliabad-samacollege.ir    persianissimo.ir       rashtcemetery.ir    kafetakhfif.ir          axnew.ir

iranmicronet.ir 


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
***********************************************************************

 asrejavanan.ir  buyshimmer.ir femalehours.ir arbbatarh.ir buy-best.ir

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir   pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************
***********************************************************************

 



:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************

*******************************************************************

adote.ir asnafkaraj.ir b8b.ir gorganblog.ir buyslim-patch.ir downloadmovies.ir e-fakhteh-a.ir
 
**********************************************************************
 Ansar83.ir  lovelykids.ir  mazinet.ir   galaxy-kids.ir  gilanjobs.ir   b-gharargah.ir
Bia2prozhe.ir  newsresan.ir     Yeganehcloob.ir  zibar.ir  Castledl.ir ddfsb.ir  Deckcha.ir



:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali


greencard-pro.ir   varshahid.ir   fllowers313.ir         polyethylenes.ir     boran-barzan.ir        chemaztapeh.ir

*************************************************************************

mersada.ir
 
 
****************************************************************
 
***********************************************************************
 
 
      
 
*********************************************************************
 
*************************************************************************

 

 ******************************************************************

bahalbaxx.ir  iranwebbase.ir pnn24.ir rao-co.ir   sisx.ir



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 مهر 1397 | نظرات ()